fredag den 28. september 2012

FAR, har du styr på det?

One man showet 'FAR, har du styr på det' med Anders W. Bertelsen har premiere på Bellevue Teatret i aften, men jeg havde en tante der syntes, at jeg skulle have en billet til forpremieren.
Fotograf: Reimar Juul
Og det er jeg glad for, for det var hylende skægt til seks ud af seks stjerner, og jeg er ikke engang far, og er af naturen blevet forhindret i at blive det...

Enkel scenografi til UG!

For det første var scenografien fantastisk på den simple måde. Den bestod sådanset bare af nogle svævende hvide flader som flyttede rundt bag ham, og nogle gange fik farve og billeder projekteret på sig, og så en trappestige på hjul, som han kunne flytte rundt på. Det fungerede vildt godt, og de udnyttede de få elementer fuldt ud. Selvom det også gik galt en enkelt gang, da trappestigens hjul satte sig fast i en ledning.

Utroligt arbejde med ellers udtømt emne.

'Hjælp, jeg er blevet far' emnet ville jeg ellers sige var blevet brugt, og udvandet, til bevidstløshed, men alligevel forstod Bertelsen at puste nyt liv i det. Jeg græd af grin over hans manger personlige anekdoter, og måske var det hans evner som skuespiller der hev dette fra simpelt stand-up op til faktisk teater.  Det var ikke kun et show til fædre, det var et show som alle med relationer til børn kunne grine med på, og det gjorde vi.


Jeg kan kun anbefale det her show.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar